niedziela, 4 stycznia 2015

Kubeczki na stopce

To mój pierwszy wpis dotyczący malowanej ręcznie porcelany, a przecież od niej i od malowania na szkle się zaczęło (nie liczę oczywiście lepienia z gliny wykopanej z piaskownicy, wlepiania plasteliny w dywan w wieku przedszkolnym, rzeźbienia w kredzie w podstawówce i innych wynalazków...).
Dekoracje na kubkach są autorskie, zaprojektowane przeze mnie. Namalowałam je specjalnymi farbami do porcelany, następnie wysuszyłam i utrwaliłam w wysokiej temperaturze. Można ich używać na co dzień, myć (ale nie szorować), producent zezwala nawet na mycie w zmywarce i podobno nic się nie dzieje (jedna właścicielka kubeczka ode mnie sprawdziła, bo tak myje). Mój najstarszy kubeczek ma ponad 10 lat i nadal świetnie się miewa, używany był często, teraz odszedł na emeryturę, bo pojawiły się nowe, które zajęły jego miejsce...
Dziś zaprezentuję kubeczki, których kształt bardzo mi się podoba: kubeczki na stopce. Są bardzo eleganckie, subtelne i klasyczne. Każdy wzór dostępny jest w ilości 2 sztuk, ale może powstać więcej...
Taki długi wstęp, ale przejdźmy już do rzeczy, oto i one:

1. Na początek mój ulubiony wzór (powstaje też pudełko, a w planach tacka i może coś jeszcze...).
Kubek grecki (biało-błękitny) - tak mi się kojarzy ta kolorystyka i motywy:





 2. Kubek mistyczny (fioletowo-złoty):




3. Kubek egipski (brązowo-złoty):




 4. Kubek księżycowy (różowo-srebrny):




 To tyle na dziś. Spokojnej niedzieli życzę!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz